Λογιστικό γραφείο στα Χανιά | Αντωνακάκης Βασίλης

Επιχορήγηση για νέους ελεύθερους επαγγελματίες από τον ΟΑΕΔ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Το άρθρο 90 του «Κώδικα για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α'), όπως ισχύει.

2. Τον Ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267/Α') «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 20072013» και ιδίως το άρθρο 10 παρ. 5 αυτού, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει

3. Το Π.Δ. 368/1989 «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας» (ΦΕΚ 163 Α'), όπως ισχύει.

4. Το Π.Δ. 475/1993 (ΦΕΚ 205/Α') «Σύσταση Γενικής Γραμματείας απασχόλησης και διαχείρισης κοινοτικών πόρων στο Υπουργείο Εργασίας» η οποία μετονομάσθηκε με το άρθρο 18 του Ν. 2224/1994 (ΦΕΚ 112/Α') σε Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων Πόρων και τροποποιήθηκε με το άρθρο 30 του Ν. 3762/2009 (ΦΕΚ75/ Α'), όπως ισχύει.

5. Το Β.Δ. 405/1971 (ΦΕΚ 123/Α') «Περί οργανώσεως, συγκροτήσεως και λειτουργίας των υπηρεσιών του ΟΑΕΔ», όπως ισχύει.

6. Τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70 Α') «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίησης συναφών διατάξεων» όπως ισχύει.

7. Τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ 258/Α') «Αναδιάρθρωση ΟΑΕΔ και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.

8. Τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ. 3 του Ν. 2362/1995 «Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 247 Α'), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

9. Τον υπ' αριθμ. (ΕΚ) 1081/2006 Κανονισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου 2006 «για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1784/1999», όπως ισχύει.

10. Τον υπ' αριθμ. (ΕΚ) 1083/2006 Κανονισμό του Συμβουλίου της 11ης Ιουλίου 2006 περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και το Ταμείο Συνοχής και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1260/1999, όπως ισχύει.

11. Τον υπ' αριθμ. (ΕΚ) 1828/2006 Κανονισμό της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006 για τη θέσπιση κανόνων σχετικά με την Εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1083/06 του Συμβουλίου περί καθορισμού γενικών διατάξεων για το ΕΤΠΑ, το ΕΚΤ και το Ταμείο Συνοχής και του Κανονισμού (ΕΚ) 1080/06 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, όπως ισχύει.

12. Τον υπ' αριθμ. (ΕΚ, Ευρατόμ) 1605/2002 Κανονισμό του Συμβουλίου «Για τη θέσπιση του δημοσιονομικού κανονισμού που εφαρμόζεται στο γενικό προϋπολογισμό των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων».

13. Τον υπ' αριθμ. (ΕΚ) 1998/2006 Κανονισμό της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis).

14. Την υπ' αριθμ. 7725/28.03.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής περί έγκρισης του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (Κωδικός CCI 2007GR16UNS001).

15. Την υπ' αριθμ. C/2007/553412.11.2007 απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013» του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας (Κωδικός CCI 2007GR05UPO001).

16. Την υπ' αριθμ. 10/28.12.2010 απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007-2013 για την έγκριση της τροποποίησης του εν λόγω Επιχειρησιακού Προγράμματος.

17. Τον Ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/Α') «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους και άλλες διατάξεις», όπως ισχύει.

18. Το Ν.Δ. 356/1974 (ΦΕΚ 90/Α') «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων», όπως ισχύει.

19. Το Π.Δ. 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (ΦΕΚ Α' 194).

20. Το Π.Δ. 186/1992 (ΦΕΚ 84/Α') «Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων», όπως ισχύει.

21. Τον Ν. 3386/2005 (ΦΕΚ 212/Α') «Είσοδος, διαμονή και κοινωνική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελληνική Επικράτεια», όπως ισχύει.

22. Την υπ' αριθμ. 36952/1275/08 (ΦΕΚ 986/Β') κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας για την Τροποποίησή της με αριθμό 107900/16.03.2001 όμοιας απόφασης, ως ίσχυε, περί Σύστασης και Λειτουργίας Ειδικών Υπηρεσιών «Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου» και «Εφαρμογής Συγχρηματοδοτούμενων Ενεργειών από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο», με σκοπό την αναδιάρθρωσή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3614/2007.

23. Την υπ' αριθμ. 25253/2235/08 (ΦΕΚ 603/Β') κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας για την Τροποποίηση της υπ' αριθμ. 118267/14.12.2000 όμοιας απόφασης, ως ίσχυε, περί Σύστασης και Λειτουργίας Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ», με σκοπό την αναδιάρθρωσή της, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3614/2007 η οποία μετονομάζεται σε Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης (Διαχειριστική Αρχή) του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».

24. Την υπ' αριθμ. Υ48/9.7.2012 (ΦΕΚ 2105/Β') απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα».

25. Την με αριθμ. 30182/ΕΥΣ 4441/12-7-2010 κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με θέμα "Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για πράξεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εθνικό Αποθεματικό Απροβλέπτων» στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» και στον "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ"», με την οποία ο ΟΑΕΔ ορίζεται Ενδιάμεσος Φορέας Υλοποίησης πράξεων κρατικών ενισχύσεων υπό τον συντονισμό και την εποπτεία της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» (ΦΕΚ 1094 Β') όπως ισχύει.

26. Την υπ' αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749 (ΦΕΚ 540/Β'/27.03.2008) Υπουργική απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα «Υπουργική απόφαση συστήματος διαχείρισης», όπως εκάστοτε ισχύει.

27. Την υπ' αριθμ. 2/34255/0022/6.6.2001 (ΦΕΚ 746/Β') κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, όπως ισχύει, β) την υπ' αριθμ. 2854/1.7.2008 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ και γ) την υπ' αριθμ. 2/96072/0022/4.1.2012 (ΦΕΚ 4/Β') όμοια απόφαση, που αφορούν στους διενεργούμενους ελέγχους από τον ΟΑΕΔ.

28. Το Εγχειρίδιο Διαδικασιών Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.

29. Το ισχύον θεσμικό και κανονιστικό πλαίσιο, εθνικό και κοινοτικό, που αναφέρεται στην υλοποίηση και διαχείριση προγραμμάτων.

30. Την ισχύουσα φορολογική νομοθεσία και ιδίως το νομότυπο των φορολογικών στοιχείων και παραστατικών σύμφωνα με τον ΚΒΣ.

31. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη ύψους 52.800.000 ευρώ περίπου σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, η οποία ανέρχεται σε 24.000.000,00 ευρώ περίπου για το τρέχον οικονομικό έτος, σε 20.000.000,00 ευρώ περίπου για το έτος 2013 και 8.800.000,00 για το έτος 2014. Για την ανωτέρω δαπάνη έχει εγγραφεί πίστωση ύψους 500.000.000,00 στον ΚΑΕ 2493 «Επιχορηγήσεις για την καταπολέμηση της ανεργίας» στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ έτους 2012 και για τα επόμενα οικονομικά έτη θα προβλεφθούν οι αντίστοιχες πιστώσεις. Η δαπάνη που προκύπτει από τη διενέργεια ελέγχων δεν μπορεί να εκτιμηθεί εκ των προτέρων, καθόσον εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (αριθμός πραγματοποιούμενων ελέγχων, κλπ.) για την οποία έχουν εγγραφεί οι απαιτούμενοι πιστώσεις στον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ έτους 2012 (ΚΑΕ 4419) και για τα επόμενα οικονομικά έτη θα προβλεφθούν αντίστοιχες πιστώσεις. Η δαπάνη από τη διενέργεια των ελέγχων δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη του προγράμματος και θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΕΔ.

32. Την υπ' αριθμ. Β111402/09 απόφαση του προέδρου του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ «Πρόγραμμα 4.500 νέων ελευθέρων επαγγελματιών ηλικίας 22-64 ετών με το διακριτικό τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΤΟΥΣ 2009», (ΦΕΚ 603 Β'/242009).

33. Την υπ' αριθμ. 7477/613/2-5-2012 απόφαση του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης περί «Εγκρισης προϋπολογισμού του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού».

34. Την υπ' αριθμ. 2553/11-9-2011 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ (αρ. συνεδρ. 39/1192012), η οποία μας διαβιβάστηκε με το υπ' αριθμ. Β133377/12.09.2012 έγγραφό του.

35. Την υπ' αριθμ. Β135766/25-9-2012 βεβαίωση της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ.

36. Την ανάγκη καθορισμού Συστήματος Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης και Ελέγχου - Διαδικασία Εφαρμογής «Πρόγραμμα επιχορήγησης 2.200 νέων ελευθέρων επαγγελματιών ηλικίας 22-64 ετών με το διακριτικό τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΤΟΥΣ 2009  Β' ΚΥΚΛΟΣ» που αφορά στους Άξονες Προτεραιότητας α) Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης (Οκτώ (8) Περιφέρειες: Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος  Άξονας Προτεραιότητας 7) και β) Σταδιακής Εξόδου (Τρεις (3) Περιφέρειες: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία  Άξονας στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς για την Προγραμματική Περίοδο 2007-2013,

αποφασίζουμε:

Την υλοποίηση προγράμματος επιχορήγησης 2.200 νέων ελευθέρων επαγγελματιών ηλικίας 22-64 ετών με το διακριτικό τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΤΟΥΣ 2009  Β' ΚΥΚΛΟΣ» που αφορά στους Άξονες Προτεραιότητας:

α) Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης (Οκτώ (8) Περιφέρειες: Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος  Άξονας Προτεραιότητας 7) και

β) Σταδιακής Εξόδου (Τρεις (3) Περιφέρειες: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία  Άξονας Προτεραιότητας 8), ως εξής:

Άρθρο 1
Αντικείμενο προγράμματος - Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η προώθηση ανέργων ηλικίας 22-64 ετών στην απασχόληση, μέσω της οικονομικής ενίσχυσης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.

Ο αριθμός των ωφελουμένων ανέργων θα ανέλθει συνολικά στα 2.200 άτομα.

Η κάλυψη των θέσεων θα πραγματοποιηθεί ως έξης:

• 1.100 θέσεις θα καλυφθούν από ανέργους ηλικίας 22 - 32 ετών

• 1.100 θέσεις θα καλυφθούν από ανέργους ηλικίας 33 - 64 ετών Προτεραιότητα θα δοθεί στους άνεργους:

• μέλη εταιρείας (Ο.Ε., Ε.Ε. για το ομόρρυθμο μέλος της ή Ε.Π.Ε.), που μετέχουν με ποσοστό από 51% έως 60% στο εταιρικό κεφάλαιο.

• με δικαίωμα επιδότησης ανεργίας

Άρθρο 2
Πλαίσιο ένταξης  χρηματοδότηση - επιλέξιμες περιοχές

Το Πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, στο πλαίσιο του Θεματικού Άξονα 3, Άξονες Προτεραιότητας 7 και 8: «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007 - 2013.

Η αναλογούσα Εθνική Συμμετοχή, καθώς και η αντίστοιχη κοινοτική συνδρομή της πράξης, θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα βαρύνει τον ΚΑΕ 2493. Οι σχετικές εισροές των πόρων του Ε.Κ.Τ. θα αποτελέσουν έσοδα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα εκταμιεύονται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Ως επιλέξιμες γεωγραφικές περιοχές ορίζονται οι έντεκα (11) περιφέρειες της χώρας. Η κατανομή του έργου σε περιφερειακό επίπεδο ορίζεται ως εξής:

• Άξονας Προτεραιότητας 7 στις οκτώ (8) Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: Κρήτη, Ιόνια Νησιά, Β. Αιγαίο, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Ήπειρος, Θεσσαλία, Δυτική Ελλάδα και Πελοπόννησος,

• Άξονας Προτεραιότητας 8 στις τρεις (3) Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: Αττική, Κεντρική και Δυτική Μακεδονία.
Από την υλοποίηση της παρούσης, θα προκληθεί δαπάνη ύψους 52.800.000 ΕΥΡΩ (ΚΑΕ 2493) η οποία επιμερίζεται ως εξής:

Με βάση τους Άξονες Προτεραιότητας τα ποσά και οι θέσεις για τις προβλεπόμενες πράξεις του προγράμματος εξειδικεύονται ως εξής:

• Άξονας Προτεραιότητας για τις οκτώ ως άνω Περιφέρειες Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης: ποσό 28.800.000 € και 1.200 θέσεις

• Άξονας Προτεραιότητας για τις τρεις ως άνω Περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου: ποσό 24.000.000 € και 1.000 θέσεις
Συνολικά ο προϋπολογισμός του έργου είναι 52.800.000,00 ΕΥΡΩ και κατανέμεται σε ετησία βάση ως εξής:

Για το έτος 2012: 24.000.000 ευρώ
Για το έτος 2013: 20.000.000 ευρώ
Για το έτος 2014: 8.800.000 ευρώ

Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα κοινή υπουργική απόφαση χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1998/2006 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis), όπως εκάστοτε ισχύει. Η ενίσχυση που θα λάβει μια επιχείρηση βάσει της παρούσας κοινής υπουργικής απόφασης, αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση έχει λάβει ή θα λάβει η επιχείρηση, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγείται σε μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα των οδικών μεταφορών δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.

Άρθρο 3
Ρόλος του ΟΑΕΔ - Δικαιούχοι των πράξεων

Σύμφωνα με τον Ν. 2956/2001 (ΦΕΚ Α' 258), μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70 Α') «Για την παροχή κινήτρων ενίσχυσης της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης της χώρας και τροποποίηση συναφών διατάξεων», όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 6 και 7 του ν. 1836/1989 (ΦΕΚ 79 Α') και το άρθρο 6 του ν. 2434/1996 (ΦΕΚ 188 Α'), ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), υλοποιεί προγράμματα επιχορήγησης επιχειρηματικών πρωτοβουλιών απασχόλησης.

Σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ. 1 του Ν. 3614/2007, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), στο πλαίσιο του προγράμματος, ασκεί καθήκοντα Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης (ΕΦΔ).

Με την υπ' αριθμ. 53672/4775/17-07-2008 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αριθμ. 9.12276/ οικ.6.1615/15-07-2009 όμοια απόφαση και την υπ' αριθμ. 0.6403/σικ. 6.733/30-3-2010 όμοια απόφαση, όπως εκάστοτε ισχύει, εκχωρήθηκαν αρμοδιότητες διαχείρισης για πράξεις του Ε.Π. « Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» στον ΟΑΕΔ. Για την πράξη αυτή δικαιούχοι είναι οι επιχειρήσεις που εντάσσονται στο ως άνω πρόγραμμα.

Άρθρο 4
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

1. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει:

1.1. Να έχουν την ιδιότητα του ανέργου (διαθέτοντας δελτίο ανεργίας σε ισχύ την ημερομηνία έναρξης της δραστηριότητας τους ή μέχρι και τριάντα (30) ημέρες πριν την έναρξη) και να έχουν ωφεληθεί από τη διαδικασία της εξατομικευμένης παρέμβασης.

1.2. Να έχουν παρακολουθήσει σεμινάριο επιχειρηματικότητας σε Κέντρο Προώθησης της Απασχόλησης (ΚΠΑ) του ΟΑΕΔ.

1.3. Να έχουν ελληνική υπηκοότητα ή υπηκοότητα άλλου Κράτους - Μέλους της Ε.Ε. ή να είναι ομογενείς που έχουν δικαίωμα διαμονής και απασχόλησης στη χώρα μας.

1.4. Να διαθέτουν αριθμό φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ) και (οι άντρες υποψήφιοι) να έχουν εκπληρώσει ή νόμιμα απαλλαγεί από τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις. Η Υπηρεσία θα διατηρεί πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης τύπου Α' στο αρχείο της, το οποίο σύμφωνα με την υπ' αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/5482 κοινή απόφαση του Υφυπουργού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και του Υπουργού Εθνικής Άμυνας εφόσον πρόκειται για έλληνα υπήκοο αναζητείται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία. Η αυτεπάγγελτη αναζήτηση των ανωτέρω στρατολογικών πιστοποιητικών, σημαίνει ότι η αρμόδια Υπηρεσία απευθύνει αίτημα προς το αρμόδιο Στρατολογικό Γραφείο, σύμφωνα με το αντίστοιχο έντυπο και τους όρους που περιέχονται στην απόφαση, για την έκδοση και αποστολή προς αυτήν του αντίστοιχου πιστοποιητικού. Όσον αφορά στις περιπτώσεις ομογενών ή υπηκόων Χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι ενδιαφερόμενοι θα προσκομίζουν υπεύθυνη δήλωση ότι δεν έχουν καμία υποχρέωση, όσον αφορά στην εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων, χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση σχετικού πιστοποιητικού της Χώρας προέλευσης

1.5. Να έχουν κάνει έναρξη δραστηριότητας από την 01/10/2009 και μετά.

Δύναται να υπαχθεί στο Πρόγραμμα, με την προϋπόθεση ότι μετέχει με ποσοστό τουλάχιστον 51% στο εταιρικό κεφάλαιο, μέλος:
-Ομόρρυθμης Εταιρίας (Ο.Ε.)
-Ετερόρρυθμης Εταιρίας (Ε.Ε.), μόνο για το ομόρρυθμο μέλος της και
-Ε.Π.Ε.

Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει:

Να έχουν συμπληρώσει το 22ο έτος της ηλικίας τους και να είναι μέχρι 64 ετών, δηλαδή το 22ο έτος θα πρέπει να είναι συμπληρωμένο (λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία γέννησης) κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα. Όσον αφορά στο 64ο έτος, μετά τη συμπλήρωση του (λαμβάνοντας υπόψη την ημερομηνία γέννησης), οι ενδιαφερόμενοι δεν θα μπορούν να υποβάλλουν αίτηση για υπαγωγή στο πρόγραμμα.

Στο πρόγραμμα εντάσσονται και οι επαγγελματίες οι οποίοι υπέβαλαν αίτηση για το πρόγραμμα ΝΕΕ ηλικίας 22 - 64 ετών με το διακριτικό τίτλο «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΕΤΟΥΣ 2009» (η υπ' αριθμ. 1075/10/3.3.2009 απόφαση του ΔΣ του ΟΑΕΔ  ΦΕΚ 603/Β'/242009 και η υπ' αριθμ. 27621/895/15-09-09 κοινή υπουργική απόφαση όπως τροποποιήθηκε με την υπ' αριθμ. 5089/205/16-03-2010 κοινή υπουργική απόφαση) και το επιχειρηματικό τους σχέδιο απορρίφθηκε από την Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης, εφόσον ανακαλέσουν με δήλωση τους τις ενστάσεις που δεν έχουν εξεταστεί μέχρι τη δημοσίευση της παρούσης στο ΦΕΚ και βελτιώσουν το επιχειρηματικό τους σχέδιο στα σημεία που αφορούν στους λόγους απόρριψης και εφόσον τηρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις της παρούσης απόφασης εκτός της ημερομηνίας έναρξης επιτηδεύματος.

2. ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Δεν μπορούν να υπαχθούν στο πρόγραμμα:

2.1. Επαγγέλματα που απαιτούν την ύπαρξη κενής θέσης (π.χ. συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές κλπ.) και συνεπώς η δημιουργία επιχείρησης δεν εξαρτάται από την απόφαση και την πρωτοβουλία του ενδιαφερόμενου, που θα μπορούσε να ενισχυθεί με την παροχή της επιχορήγησης.

2.2. Όσοι απασχοληθούν με την εκμετάλλευση επιβατικού δημοσίας χρήσεως (TAXI), λεωφορείου ή φορτηγού δημοσίας χρήσεως.

2.3. Όσοι δημιουργούν εποχικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις αποκλειστικά χωματουργικών εργασιών, φροντιστήρια, εργαστήρια ή κέντρα ελευθέρων σπουδών, καντίνες, περίπτερα, φαρμακεία, επιχειρήσεις που λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο τις βραδινές ώρες (10 μ.μ. - 6 π.μ.), καθώς και επιχειρήσεις που παρέχουν ψυχαγωγικές υπηρεσίες μαζικού χαρακτήρα (νυκτερινά κέντρα διασκέδασης, αναψυκτήρια, κ.ά.), τυχερά, ψυχαγωγικά ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, ΛΟΤΤΟ, λαχείων και συναφή αυτών.

2.4. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλιείας (από την πρωτογενή αλιεία και την υδατοκαλλιέργεια έως και την τελική διάθεση και εμπορία των προϊόντων της στην αγορά, π.χ. ιχθυοπωλεία), στον τομέα του άνθρακα (π.χ. εταιρείες εξόρυξης, ορυχεία κλπ), στον τομέα της πρωτογενούς παραγωγής γεωργικών προϊόντων, καθώς και οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη μεταπώληση σε μεταπράτες ή εμπόρους των γεωργικών προϊόντων και η επιχορήγηση μετακυλύει στους παραγωγούς, άμεσα ή έμμεσα [οι δραστηριότητες στη γεωργική εκμετάλλευση, οι οποίες είναι απαραίτητες προκειμένου να προετοιμασθεί το προϊόν για την πρώτη πώληση (π.χ. συγκομιδή, κοπή και αλώνισμα των σιτηρών, συσκευασία των αυγών) ή η πρώτη πώληση προς μεταπωλητές ή προς μεταποιητικές επιχειρήσεις],

2.5. Πλανόδιες επιχειρήσεις.

2.6. Οι επιχειρήσεις εκείνες που έχουν σύνθετο αντικείμενο δραστηριότητας και το ένα εξ' αυτών περιλαμβάνεται στις εξαιρέσεις.

2.7. Ανώνυμες Εταιρείες (Α.Ε.),

2.8. Όσοι δημιουργούν επιχείρηση που έχει το ίδιο αντικείμενο δραστηριότητας με επιχείρηση που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο από άλλο επαγγελματία μέσα στο τελευταίο εξάμηνο πριν από την ημερομηνία έναρξης εργασιών της νέας επιχείρησης στη ΔΟΥ.

2.9. Όσοι έχουν επιχορηγηθεί από προγράμματα ΝΕΕ κατά το παρελθόν

2.10. Όσοι είχαν άλλη επιχείρηση από την 1.1.2000 και μετά.

Άρθρο 5
Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης

Η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται σε τριάντα έξι (36) μήνες.

Το ποσό της επιχορήγησης για κάθε νέο ελεύθερο επαγγελματία που υπάγεται στο πρόγραμμα καθορίζεται στα 24.000,00 €.

Η πρώτη δόση, ύψους 6.000,00 ευρώ καταβάλλεται μετά την έκδοση της απόφασης υπαγωγής και τα υπόλοιπα 18.000,00 ευρώ σε τρεις (3) ισόποσες ετήσιες δόσεις των 6.000,00 ευρώ η κάθε μία, καταβαλλόμενη στο τέλος κάθε έτους από την υπαγωγή του (σύμφωνα με την διαδικασία όπως αυτή περιγράφεται στο 3ο στάδιο του άρθρου 7) και αφού θα έχει πραγματοποιηθεί τουλάχιστον ένας επιτόπιος έλεγχος κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, όπου και διαπιστώνεται η κανονική λειτουργία της επιχείρησης.

Άρθρο 6
Διαδικασία αίτησης Συμμετοχής - Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων

Οι δικαιούχοι υποβάλλουν αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα, με ηλεκτρονικό τρόπο στην ειδική περιοχή του δικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και η οποία απευθύνεται προς την Υπηρεσία του ΟΑΕΔ στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει η έδρα της επιχείρησης του επαγγελματία. Η υποβολή των αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω του ΚΠΑ στην περίπτωση που ο επαγγελματίας δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Η προθεσμία έναρξης και λήξης της υποβολής των αιτήσεων υπαγωγής στο πρόγραμμα των υποψηφίων θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις του Διοικητή του Ο.Α.Ε.Δ.

Άρθρο 7
Λεπτομέρειες υλοποίησης του προγράμματος

Η διαδικασία υπαγωγής των νέων ελευθέρων επαγγελματιών στο πρόγραμμα, περιλαμβάνει τρία στάδια.

1ο στάδιο: Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης, στη σχετική περιοχή του δικτυακού τόπου του ΟΑΕΔ.

Πριν την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, θα πρέπει να έχουν προηγηθεί κατά σειρά:

• η εξατομικευμένη παρέμβαση από εργασιακό σύμβουλο του ΟΑΕΔ
• η παρακολούθηση προγράμματος συμβουλευτικής επιχειρηματικότητας σε ΚΠΑ του ΟΑΕΔ
• η έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας στην αρμόδια ΔΟΥ

2ο στάδιο: Αξιολόγηση σε επίπεδο κατηγορίας κριτηρίων - Επιλεξιμότητα

Επιλογή των προς χρηματοδότηση επιχειρηματικών σχεδίων, από Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης, συστήνεται με απόφαση του Διοικητή του ΟΑΕΔ ως αρμοδίου οργάνου. Η αξιολόγηση γίνεται βάσει των παρακάτω κριτηρίων αξιολόγησης.

Τα κριτήρια της κατηγορίας Α', που αφορούν στην πληρότητα της υποβληθείσας αίτησης, η Επιτροπή είναι υπεύθυνη να επιβεβαιώσει την ορθότητα των στοιχείων του αιτουμένου, χαρακτηρίζονται με «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ» και αποτελούν λόγο αποκλεισμού από το πρόγραμμα.

Με τα κριτήρια της κατηγορίας Β, η Επιτροπή εξετάζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του υποβληθέντος επιχειρηματικού σχεδίου και το αξιολογεί σύμφωνα με το κάθε κριτήριο με χρήση βαθμολογικής κλίμακας 0 έως 5 και αντιστοιχείται στην περιγραφή υψηλή (5 ή 4), μέση (3 ή 2) και χαμηλή (1 ή 0).

Ειδικότερα:

Α. Εξετάζεται η πληρότητα της υποβαλλόμενης αίτησης ως προς:
• τη χρήση της τυποποιημένης ηλεκτρονικής αίτησης, με συμπληρωμένα όλα τα υποχρεωτικά πεδία (κριτήριο Α1) και
• το ότι ο ενδιαφερόμενος έχει την ιδιότητα του ανέργου (έχει ωφεληθεί από τη διαδικασία της εξατομικευμένης παρέμβασης και έχει παρακολουθήσει το σεμινάριο επιχειρηματικότητας πριν την έναρξη επιτηδεύματος), (κριτήριο Α2).

Β. Εξετάζεται εάν το επιχειρηματικό σχέδιο πληροί τα παρακάτω κριτήρια:

1. Σαφής περιγραφή του φυσικού αντικειμένου της πράξης ως προς τα βασικά, τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της προκήρυξης, (κριτήριο Β1).

Μια απόλυτα σαφής, πλήρης και ολοκληρωμένη περιγραφή της επιχειρηματικής ιδέας θα παίρνει βαθμό 5 ή 4. Αντίστοιχα μια μέτρια περιγραφή θα παίρνει 3 ή 2, ενώ μια ελλιπής 1 ή 0 βαθμό.

2. Συμβολή της πρότασης στους στόχους του Άξονα Προτεραιότητας 3 «Διευκόλυνση της πρόσβασης στην απασχόληση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού», εντός του οποίου εξετάζεται η δυνατότητα υλοποίησης της υποβαλλόμενης πρότασης και στη στόχευση του προγράμματος, (κριτήριο Β2).

Οι προτάσεις που κατατίθενται από τις ομάδες ανέργων, στις οποίες δίνει έμφαση το πρόγραμμα, θα βαθμολογούνται με μεγάλο βαθμό (5, 4 ή 3). Σημαντική παράμετρο αποτελεί επίσης η εκτιμώμενη βιωσιμότητα της πρότασης. Σε άλλη περίπτωση θα λαμβάνει μικρή βαθμολογία (2,1 ή 0).

3. Συνάφεια και επάρκεια του ενδιαφερομένου με το αντικείμενο της επιχειρηματικής δραστηριότητας και επαρκή τεκμηρίωση με ύπαρξη τυπικών προσόντων ή/ και επαγγελματικής εμπειρίας, (κριτήριο Β3).

Εξετάζεται η συνάφεια του αντυχειμένου δραστηριότητας της επιχείρησης με το περιεχόμενο σπουδών ή /και κατάρτισης ή /και επιμόρφωσης, καθώς και με τη σχετική επαγγελματική εμπειρία του υποψήφιου Ν.Ε.Ε. Η ύπαρξη βεβαιωμένων σχετικών σπουδών σε συνδυασμό με τουλάχιστον τριετή επαγγελματική εμπειρία θα λαμβάνει υψηλή βαθμολογία (5, 4). Κατ' αναλογία θα βαθμολογούνται σε χαμηλότερη κλίμακα (3, 2) η ύπαρξη λιγότερων προσόντων και εμπειρίας και η έλλειψη αυτών (1, 0), αντίστοιχα.

4. Οικονομοτεχνική επάρκεια του επιχειρηματικού σχεδίου (εξέταση πιθανής ύπαρξης επιπλέον χρηματοδοτικών πόρων, π.χ. μέσω τραπεζικού δανεισμού), (κριτήριο Β4).

Εξετάζεται και βαθμολογείται η πιο ρεαλιστική προσέγγιση της πρότασης από πλευράς: α) κόστους αρχικής επένδυσης, β) δυνατότητας χρηματοδότησης και γ) περιγραφής τυχόν απαιτούμενου τεχνικού εξοπλισμού. Μια προτεινόμενη επένδυση που έχει ρεαλιστικό κόστος και επαρκή τεκμηρίωση χρηματοδότησης, ανεξαρτήτως προέλευσης, θα βαθμολογείται με υψηλό βαθμό (5, 4). Κατ' αναλογία θα βαθμολογείται σε χαμηλότερη κλίμακα (3, 2) η λιγότερο επαρκής τεκμηρίωση χρηματοδότησης και αντίστοιχα η έλλειψη αυτής θα βαθμολογείται με χαμηλότερο βαθμό (1, 0).

5. Ύπαρξη καινοτομιών στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα παρέχει η επιχείρηση ή/ και στη διαδικασία παραγωγής και διάθεσης αυτών, με προτεραιότητα σε καινοτόμες επιχειρηματικές προτάσεις που βασίζονται στις νέες τεχνολογίες ή δραστηριότητα σε καινοτόμους κλάδους και ιδιαίτερα στην πράσινη οικονομία, (κριτήριο Β5).

Οι προτάσεις για ανάπτυξη δραστηριότητας σε καινοτόμους κλάδους και ιδιαίτερα στην πράσινη οικονομία (ενδεικτικά αναφέρονται η κατασκευή ειδών/ προϊόντων με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον, η εμπορία βιολογικών ή οικολογικών ειδών/ προϊόντων, η επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση αποβλήτων και απορριμμάτων, κτλ.) θα βαθμολογούνται με υψηλό βαθμό (5, 4). Αντίστοιχα η χρήση μόνο νέων τεχνολογιών ή η ύπαρξη μόνο καινοτομιών θα βαθμολογείται στη μεσαία κλίμακα (3, 2). Τέλος, η απουσία καινοτομίας ή χρήσης νέων τεχνολογιών θα παίρνει χαμηλή βαθμολογία (1, 0).

6. Ύπαρξη στοιχείων δικτύωσης, δηλαδή παραγωγικές και άλλες διασυνδέσεις με υφιστάμενες επιχειρήσεις καθώς και/ ή συμπράξεις μεταξύ δύο ή περισσότερων ανέργων για τη δημιουργία κοινής επιχείρησης, (κριτήριο Β6).

Εξετάζεται και βαθμολογείται η ύπαρξη δικτύων (οριζόντιες επιχειρηματικές συνέργειες ή κάθετες παραγωγικές συνέργειες), καθώς και η ύπαρξη εταιρικών, συνεταιριστικών ή κοινοπρακτικών σχημάτων. Με υψηλό βαθμό (5, 4) θα βαθμολογούνται οι συμπράξεις δύο ή και περισσότερων ανέργων για τη δημιουργία επιχείρησης, καθώς και η οριζόντια ή κάθετη δικτύωση με άλλες επιχειρήσεις. Αντίστοιχα η απλή ύπαρξη επιχειρηματικών σχέσεων θα βαθμολογείται με μέτριο βαθμό (3, 2). Η απουσία των παραπάνω συνεπάγεται χαμηλή βαθμολόγηση (1, 0).

Η συνολική αξιολόγηση όπως προκύπτει από την ανωτέρω διαδικασία αποτελεί τη βάση για τη τελική έγκριση ή απόρριψη της αίτησης του ενδιαφερομένου για υπαγωγή στο πρόγραμμα. Με βάση τη συνολική βαθμολογία εγκρίνεται ή απορρίπτεται η υποβαλλόμενη αίτηση.

3ο στάδιο: Ένταξη

Η ένταξη στο πρόγραμμα πραγματοποιείται, ύστερα από το θετικό επιτόπιο έλεγχο (στο χώρο της επιχείρησης) από δύο ελεγκτές του Οργανισμού.

Οι ελεγκτές πρέπει να ενημερώσουν τον επαγγελματία για το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών που πρέπει να βρίσκονται στον χώρο της επιχείρησης, προκειμένου να ελεγχθούν.

Συγκεκριμένα ελέγχονται τα κάτωθι:

3.1. Βεβαίωση έναρξης της δραστηριότητας της επιχείρησης από τη ΔΟΥ.

3.2. Εξοφλημένα τιμολόγια και λογιστικά έγγραφα ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας περασμένα στα επίσημα θεωρημένα από την αρμόδια Δ.Ο.Υ βιβλία της επιχείρησης, αξίας τουλάχιστον ίσης με το ποσό της α' δόσης της επιχορήγησης όπως ορίζεται στο πρόγραμμα (6.000 €), που αφορούν σε δαπάνες (όπως αυτές ορίζονται στο άρθρο 8 της απόφασης).

3.3. Καταστατικό σύστασης της εταιρίας, εφόσον πρόκειται για εταιρία στην οποία συμμετέχει ο ενδιαφερόμενος.

3.4. Μισθωτήριο θεωρημένο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. ή τίτλο ιδιοκτησίας του χώρου στον οποίο στεγάζεται η επιχείρηση ή παραχωρητήριο θεωρημένο από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. όταν ο ιδιοκτήτης είναι σύζυγος ή συγγενής α' βαθμού.

3.5. Άδεια για την άσκηση του επαγγέλματος, όπου απαιτείται καθώς και εγγραφή στο αρμόδιο Επαγγελματικό Επιμελητήριο. Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δύναται να διαθέτει είτε ο ίδιος είτε ένας τουλάχιστον από τους απασχολουμένους στην επιχείρηση του και σε περίπτωση εταιρείας είτε ο ένας τουλάχιστον από τους εταίρους που απασχολείται στην εταιρεία είτε ένας από τους απασχολουμένους σ' αυτή.

3.6. Να απασχολούνται αποκλειστικά στην επιχείρηση τους και να είναι ασφαλισμένοι κατά κύριο λόγο στον Ασφαλιστικό Φορέα που υπάγεται η επιχείρηση.

3.7. Η επιχείρηση να λειτουργεί ανεξάρτητα και σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο (εκτός χώρου κατοικίας), κατά τρόπο ώστε να εξυπηρετεί ικανοποιητικά το σκοπό της. Επιτρέπεται κατ' εξαίρεση η λειτουργία της επιχείρησης σε χώρο (κατάλληλα διαμορφωμένο) εντός της οικίας του επαγγελματία στις περιπτώσεις: α) μητέρας παιδιού σε προσχολική ηλικία, β) γυναίκας που φροντίζει στην οικία της, συγγενείς α' βαθμού με αναπηρία, άνω του 70%. Για τις περιπτώσεις αυτές οι ενδιαφερόμενες απαιτείται να προσκομίζουν βεβαιώσεις, πιστοποιητικά κ.λπ. από δημόσιους φορείς.

Κατά τον έλεγχο, ο επαγγελματίας θα υπογράφει την αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα, η οποία θα τεθεί στο φάκελο της Υπηρεσίας.
Η έκθεση ελέγχου επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, θα αποτελεί τη βάση για την υπαγωγή ή μη στο πρόγραμμα και θα είναι δεσμευτική για την έκδοση σύμφωνης με αυτήν απόφασης από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας.

Ως εκτελεστή πράξη υπαγωγής ή απόρριψης, νοείται η έκθεση ελέγχου, όπως έχει συνταχθεί από τους ελεγκτές, μετά την υπογραφή αυτής από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας. Η υπογραφή τίθεται κάτω από την ένδειξη της έκθεσης «εγκρίνεται ή απορρίπτεται».

Η έκθεση ελέγχου, αφού υπογραφεί από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ως ανωτέρω, πρωτοκολλείται κανονικά και τίθεται στον φάκελο της Υπηρεσίας. Αντίγραφο, αποστέλλεται και στην επιχείρηση. Συνημμένα, η Υπηρεσία μπορεί να διαβιβάσει και τα χρονικά διαστήματα μέσα στα οποία η επιχείρηση υποχρεούται να προσκομίσει την αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την καταβολή της επιχορήγησης.

Τα δικαιολογητικά που θα ελεγχθούν θα παραμείνουν στον φάκελο του νέου ελεύθερου επαγγελματία και οι ελεγκτές δεν θα παραλαμβάνουν αντίγραφα εκτός 1) της Αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα και της Έκθεσης Ελέγχου και 2) Δήλωσης αριθμού τραπεζικού λογαριασμού για να κατατίθεται η επιχορήγηση.

Οι ελεγκτές εξετάζουν συνολικά τις προϋποθέσεις του προγράμματος. Όλες οι προϋποθέσεις θα πρέπει να πληρούνται οπωσδήποτε κατά την ημερομηνία του επιτόπιου ελέγχου. Π.χ. το ποσό της δαπάνης δημιουργίας της επιχείρησης θα πρέπει να καλύπτεται κατά την ημερομηνία του επιτόπιου ελέγχου, έστω κι αν δεν καλύπτεται κατά το χρόνο υποβολής της «αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα - υπεύθυνης δήλωσης».

Σε περίπτωση αρνητικού ελέγχου ο αρμόδιος διαχειριστής «του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων» ενημερώνει το σύστημα, η αίτηση απορρίπτεται και περνάει στο στάδιο «απόρριψη».

Οι Υπηρεσίες θα έχουν την δυνατότητα να καλύψουν τις κενές θέσεις που τυχόν θα δημιουργηθούν, από τις περιπτώσεις αυτών που δεν επελέγησαν αρχικά από την Τριμελή Επιτροπή Αξιολόγησης.

Στην περίπτωση αυτή, οι θέσεις θα καλύπτονται ύστερα από έγκριση της Επιτροπής Επίλυσης Ενστάσεων, μετά την σχετική υποβολή ένστασης.

Κενή θέση δημιουργείται όταν κατά την υλοποίηση του Προγράμματος (και μετά την προέγκριση), εκδίδεται απορριπτική απόφαση από την Υπηρεσία, η οποία επικυρώνεται και από την Επιτροπή Επίλυσης Ενστάσεων ύστερα από ένσταση του ενδιαφερόμενου.
Μετά την ηλεκτρονική υποβολή της «αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα  υπεύθυνης δήλωσης», η επιχείρηση του υποψηφίου πρέπει να είναι έτοιμη να ελεγχθεί οποιαδήποτε χρονική στιγμή από ελεγκτές του ΟΑΕΔ. Εφόσον δεν επιτευχθεί συνεννόηση μεταξύ του ενδιαφερόμενου και των Ελεγκτών για τη διεξαγωγή του επιτόπιου ελέγχου εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας του ενός μηνός, οι Ελεγκτές θα ορίζουν ως ημερομηνία ελέγχου την πρώτη εργάσιμη ημέρα μετά την παρέλευση είκοσι (20) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία της προέγκρισης.

Στην περίπτωση που για διάφορους λόγους ο υποψήφιος δεν είναι δυνατόν να διαθέτει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ή να είναι παρών κατά τον επιτόπιο έλεγχο, οι ελεγκτές προτείνουν τη διεξαγωγή δεύτερου ελέγχου εντός συντόμου χρονικού διαστήματος εντός της προθεσμίας του ενός μηνός.

Η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΑΕΔ τηρεί για τους Νέους Ελεύθερους Επαγγελματίες που εντάσσονται στο πρόγραμμα ειδικό Μητρώο που περιλαμβάνει: Επωνυμία επιχείρησης, δραστηριότητα, διεύθυνση, Α.Φ.Μ., Εκθέσεις ελέγχων.

Άρθρο 8
Τεκμηρίωση λειτουργίας - Καταβολή επιχορήγησης

1. Τεκμηρίωση λειτουργίας

Ως τεκμηρίωση λειτουργίας της επιχείρησης, θεωρούνται οι δαπάνες που είναι απαραίτητες για την ικανοποίηση του στόχου της πράξης, αποδεικνύονται δε σύμφωνα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά και παραστατικά που προβλέπει ο Κ.Β.Σ.

Δαπάνες, όπως: λειτουργικά έξοδα (μίσθωση χώρου, κατανάλωση ΔΕΗ κ.λπ.), παροχής υπηρεσιών (νομική υποστήριξη, λογιστική υποστήριξη κ.λπ.), αναλώσιμα (γραφική ύλη κ.λπ.), αποσβέσεις παγίων, αποδοχές και ασφαλιστικές εισφορές προσλαμβανόμενου προσωπικού, θεωρούνται ως τεκμηρίωση λειτουργίας της επιχείρησης και πιστοποιούνται με εξοφλημένα τιμολόγια και λογιστικά έγγραφα ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας περασμένα στα επίσημα θεωρημένα από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. βιβλία της επιχείρησης και συνάδουν με την ικανοποίηση του στόχου της πράξης. Τα εν λόγω τιμολόγια θα πρέπει να αντιστοιχούν σε αξία τουλάχιστον ίση με το εκάστοτε ποσό της επιχορήγησης, μέχρι την ολοκλήρωση της πράξης.

Στις δαπάνες που θα ελέγχονται για την τεκμηρίωση της λειτουργίας της επιχείρησης συμπεριλαμβάνονται και οι ασφαλιστικές εισφορές στον οικείο Ασφαλιστικό Φορέα.

Οι δαπάνες αναφέρονται σε όλες τις δόσεις εκτός των αποσβέσεων παγίων που λαμβάνονται υπόψη για τις β', γ' και δ' δόσεις.

Στην περίπτωση που η ΝΕΕ έχει ως επαγγελματική έδρα την οικία της (ειδικές περιπτώσεις παρ. 3.7, αρ. 7, 3ο στάδιο της παρούσης), λαμβάνεται υπόψη το 1/4 του συνόλου των ενοικίων και των λειτουργικών δαπανών.

2. Παραστατικά

Ο ΟΑΕΔ και οι δικαιούχοι θα τηρούν ειδικό φάκελο για το σύνολο των δικαιολογητικών και παραστατικών για το διάστημα που ορίζει το σχετικό θεσμικό πλαίσιο και όχι λιγότερο από τρία (3) χρόνια από την ολοκλήρωση του προγράμματος.

3. Καταβολή επιχορήγησης

3.1. Καταβολή 1ης δόσης

Εφόσον η έκθεση του επιτόπιου ελέγχου είναι θετική, ο ΝΕΕ καλείται να προσέλθει στην Υπηρεσία μέσα σε είκοσι (20) ημερολογιακές ημέρες, από την ημερομηνία γνωστοποίησης της ένταξης της, και να προσκομίσει:

• Αίτηση πληρωμής της 1ης δόσης,
• Τιμολόγιο που εκδίδεται σύμφωνα με το άρθρ.12 παρ.3 Προεδρικού διατάγματος 186/1992 ΚΒΣ,
• Βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας όπου απαιτείται. Σύμφωνα με τις υπ' αριθμ. ΔΙΑΔΠ/Α/10067/2007 και ΔΙΑΔΠ Φ.Α.1.1/2407/26/01/2009 κοινές υπουργικές αποφάσεις τα παραπάνω δικαιολογητικά αναζητούνται αυτεπάγγελτα από την αρμόδια για την έκδοση της διοικητικής πράξης Υπηρεσία. Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 14 του ν. 3614/2007, το ποσό της επιχορήγησης δεν παρακρατείται και δεν εκχωρείται.
• Αριθμό Τραπεζικού Λογαριασμού, προκειμένου να του χορηγηθεί η πρώτη δόση.

3.2. Καταβολή επόμενων δόσεων

Κατά το τριανταεξάμηνο (36 μήνες) διάστημα της επιχορήγησης ο ΝΕΕ δεσμεύεται με τη λήξη κάθε έτους, από την ένταξη του στο πρόγραμμα και μέσα σε προθεσμία εξήντα (60) ημερολογιακών ημερών, να προσκομίσει:

• Αίτηση στην οποία θα δηλώνει ότι η επιχείρηση του λειτουργεί κανονικά και ότι το σύνολο της δαπάνης του προαναφερθέντος χρονικού διαστήματος είναι τουλάχιστον ίσο με το ποσό της 2ης, της 3ης ή της 4ης δόσης που πρόκειται να εισπράξει, όπως αυτή εμφανίζεται σε εξοφλημένα τιμολόγια ή λογιστικά έγγραφα ισοδύναμης αποδεικτικής αξίας περασμένα στα επίσημα θεωρημένα από την αρμόδια ΔΟΥ βιβλία της επιχείρησής του.

• Βεβαίωση φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας όταν απαιτείται, τιμολόγιο και επικυρωμένα φωτοαντίγραφα του βιβλίου εσόδων - εξόδων του προηγούμενου έτους ή βεβαίωση καταβολής Φ.Π.Α. στη Δ.Ο.Υ.

4. Λοιποί όροι υλοποίησης του προγράμματος

Ο ενταγμένος στο πρόγραμμα υποχρεούται να ενημερώνει την Υπηρεσία εγκαίρως και γραπτώς για οποιαδήποτε αλλαγή στα στοιχεία που έχει δηλώσει με την αίτηση για ένταξη του.

Η επιχείρηση δεν πρέπει να διακόψει τη λειτουργία της ή να προβεί σε μεταβολή των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος στην τριετία (3ετία) από την έναρξη δραστηριότητας της, άλλως διακόπτεται η επιχορήγηση με επιστροφή του καταβληθέντος ποσού, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην άρθρο 9.

Άρθρο 9
Διακοπή επιχορήγησης - Δημοσιονομική διόρθωση

Στην περίπτωση που το ποσό της δαπάνης έχει καταβληθεί από τον ΟΑΕΔ αχρεωστήτως απευθείας στην επιχείρηση και διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων του προγράμματος, θα εφαρμόζονται α) οι διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ υπ' αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27-3-2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά και β) οι διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α'/16.6.1982), όπως ισχύει για την απόδοση στον ΟΑΕΔ, καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/129925/0016/26-02-1997 (ΦΕΚ Β' 120) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362/1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Άρθρο 10
Παραγραφή αξίωσης

Εάν ο νέος επαγγελματίας καταθέσει εκπρόθεσμα δικαιολογητικά για την καταβολή επιμέρους δόσης ή της προκαταβολής, η αξίωση του για το συγκεκριμένο ποσό παραγράφεται χωρίς διακοπή της επιχορήγησης, με απόφαση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του Οργανισμού, εφόσον η επιχείρηση λειτουργεί και εξακολουθούν να τηρούνται οι όροι και προϋποθέσεις του Προγράμματος.

Στις περιπτώσεις που ο ΝΕΕ δεν προσέλθει στην Υπηρεσία για να υποβάλει αίτηση πληρωμής δόσης εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, τότε η Υπηρεσία εντός εύλογου χρονικού διαστήματος οφείλει να προβεί σε επιτόπιο έλεγχο προκειμένου να διαπιστώσει την καλή λειτουργία της επιχείρησης σύμφωνα με τα οριζόμενα στην οικεία απόφαση. Εφόσον διαπιστωθεί η καλή λειτουργία της επιχείρησης σύμφωνα και με τον έλεγχο των απαιτούμενων δικαιολογητικών, η Υπηρεσία θα προβαίνει σε παραγραφή. Εάν δεν τηρούνται οι όροι η Υπηρεσία θα προβαίνει σε διακοπή με επιστροφή του αναλογούντος ποσού. Αν κατά την ημερομηνία του ελέγχου η επιχείρηση δεν λειτουργεί και η Υπηρεσία δεν μπορεί να διαπιστώσει την ακριβή ημερομηνία παράβασης των όρων του προγράμματος τότε ως ημερομηνία διακοπής θα θεωρείται η ημερομηνία της τελευταίας αίτησης που είχε υποβάλλει ο ΝΕΕ στην υπηρεσία και από την οποία διαπιστώνεται ότι μέχρι τότε είχαν τηρηθεί οι όροι του προγράμματος.

Άρθρο 11
Ανάκληση υπαγωγής στο πρόγραμμα

Εάν μετά την ένταξη του νέου επαγγελματία στο πρόγραμμα, διαπιστωθεί ότι δεν τηρεί τους όρους ή τις προϋποθέσεις του, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης με απόφαση του θα ανακαλεί την υπαγωγή του επαγγελματία στο πρόγραμμα ανεξάρτητα από το όργανο που την εξέδωσε.

Άρθρο 12
Επίλυση διαφορών

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των δικαιούχων και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, για τις περιπτώσεις που αφορούν στην απόρριψη της αίτησης της επιχείρησης για υπαγωγή στο πρόγραμμα, την ανάκληση της εγκριτικής απόφασης και την παραγραφή της αξίωσης για καταβολή της επιχορήγησης από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης του ΟΑΕΔ θα επιλύεται με απόφαση της Ειδικής Επιτροπής Ενστάσεων ή του αρμόδιου κάθε φορά οργάνου.

Οι ενστάσεις θα υποβάλλονται στην αρμόδια Υπηρεσία εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης.

Άρθρο 13
Διαδικασία παρακολούθησης και ελέγχου του προγράμματος

13.1 Προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα και η ορθή εφαρμογή του προγράμματος, τα αρμόδια όργανα σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο που διέπει το ΕΣΠΑ, λαμβάνουν τα αναγκαία μέτρα με σκοπό:
-τη χρηστή και αποτελεσματική διαχείριση των Πόρων,
-την τήρηση των εθνικών και κοινοτικών διατάξεων,
-την ορθή υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, σύμφωνα με την απόφαση ένταξης της πράξης,
-την επιλεξιμότητα των δαπανών των δράσεων και την αιτιολόγησή τους,
-την πρόληψη ή την διαπίστωση τυχόν παραβάσεων και την επιβολή κυρώσεων,
-την ανάκτηση τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών μετά τη διαπίστωση σχετικής παράβασης,
-την εξασφάλιση επαρκούς διαδρομής ελέγχου

13. 2 Επίπεδο - είδος ελέγχου και αρμόδια όργανα

1. Διοικητικές και Επιτόπιες Επαληθεύσεις επί μέρους πράξεων που διενεργούνται από τη Διαχειριστική Αρχή ή από τον Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης.

2. Επιθεωρήσεις, οι οποίες διενεργούνται από την Αρχή Πιστοποίησης ή υπό την ευθύνη της στη Διαχειριστική Αρχή, στον Ε.Φ.Δ. και στους δικαιούχους συγχρηματοδοτούμενων πράξεων.

3. Έλεγχος της ουσιαστικής λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης και ελέγχου του Ε.Π. ο οποίος διενεργείται από την Αρχή Ελέγχου.

4. Έλεγχοι ελεγκτικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο έλεγχος συνίσταται στην εξέταση της ποιότητας του παρεχόμενου έργου και στην ορθή οικονομική διαχείριση, σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές και εθνικές διατάξεις.

Επίσης ελέγχεται:

• Η εναρμόνιση της δράσης με τους στόχους του Επιχειρησιακού Προγράμματος, με τους στόχους του ΕΣΠΑ και με τις διατάξεις των Κανονισμών, των σχετικών με την αποστολή των διαρθρωτικών ταμείων.

• Η καλή δημοσιονομική διαχείριση, η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την δικαιολόγηση και τη λογιστική καταγραφή των δαπανών, την τήρηση της ισχύουσας φορολογικής νομοθεσίας και τη διαχείριση σύμφωνα με τις αρχές της οικονομίας και της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.

13.3. Ο ΟΑΕΔ ασκεί τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των ΕΠ του ΕΣΠΑ, ελέγχους στους δικαιούχους της πράξης του συνολικού προγράμματος οποιαδήποτε χρονική στιγμή, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του συνολικού προγράμματος, εφαρμόζοντας τις διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ υπ' αριθμ. 14053/ΕΥΣ 1749/27-3-2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.

Για τους επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, η αρμόδια Υπηρεσία του Ο.Α.Ε.Δ. συντάσσει σχετικές εκθέσεις στις οποίες καταγράφονται με λεπτομέρεια αν τηρούνται οι όροι της ένταξης, τις οποίες διατηρεί στο φάκελο της επιχείρησης ο οποίος βρίσκεται στις Υπηρεσίες Απασχόλησης του Ο.Α.Ε.Δ. και περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που αφορούν στη σχέση της επιχείρησης με το συνολικό πρόγραμμα, ξεκινώντας από την αίτηση και μέχρι τη λήξη του, όπως παραστατικά δαπανών τόσο της δικαιούχου επιχείρησης όσο και της Υπηρεσίας που καταβάλλει την επιχορήγηση, διοικητικές πράξεις της Υπηρεσίας, όπως εγκριτικές αποφάσεις, αποφάσεις έναντι πιθανών ενστάσεων, εκθέσεις ελέγχων κλπ. Αντίγραφο της έκθεσης παραδίδεται στην επιχείρηση.

Οι ελεγχόμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται:

• Να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ.

• Να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου επιτόπιους ελέγχους και επιθεωρήσεις από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται.

• Να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση για τουλάχιστον 3 χρόνια από το κλείσιμο ή μερικό κλείσιμο του Επιχειρησιακού προγράμματος, όπως αυτό προβλέπεται στο άρθρο 90 παρ. 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 1083/2006 και στο άρθρο 21 παρ. 10 του ν. 3614/2007 τουλάχιστον μέχρι 31-12-2020.

Προκειμένου να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των ενεργειών, λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για:

• την πιστή τήρηση των Εθνικών και Κοινοτικών Κανόνων στα πλαίσια των οποίων λειτουργεί το πρόγραμμα,

• Την πρόληψη ή την εξακρίβωση τυχόν παραβάσεων καθώς και την επιβολή κυρώσεων,

Για την ομαλή πορεία των προγραμμάτων την επίτευξη των στόχων τους, θα παρακολουθούνται:

• οι δεσμευθείσες θέσεις,

• οι καλυφθείσες θέσεις, οι οποίες προκύπτουν μετά την έκδοση των εγκριτικών αποφάσεων,

• η καταβολή των επιχορηγήσεων κ.λ.π.

Η οικονομική διαχείριση του προγράμματος διενεργείται, στην Υπηρεσία υλοποίησης του προγράμματος, μέσω ξεχωριστής λογιστικής μερίδας στην οποία καταχωρούνται, διακριτά για κάθε επιχορηγούμενη επιχείρηση, όλες οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τα διακριτικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων παραστατικών τους (ημερομηνία, είδος και αριθμός παραστατικού, κατηγορία, ποσό και αιτιολογία δαπάνης).

Η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΠ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» διατηρεί το δικαίωμα να πραγματοποιεί επαληθεύσεις στον ΟΑΕΔ, ως προς την τήρηση των καθηκόντων του, ως Ενδιάμεσου Φορέα Διαχείρισης.

Έλεγχοι σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους σχετικούς κανονισμούς και το Ν. 3614/07 διενεργούνται από την Αρχή Πιστοποίησης, την Αρχή Ελέγχου (ΕΔΕΛ), καθώς και τα αρμόδια όργανα της Ε.Ε.

Οι επαληθεύσεις του προγράμματος θα διενεργούνται από υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα οριζόμενα α) στην Κοινή Υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. 2/34255/0022/6-6-2001, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, β) στην υπ' αριθμ. 2854/1-7-2008 απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ, γ) στην κοινή υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. 2/96072/0022/04-01-12 και δ) στις διατάξεις της ΥΠΑΣΥΔ υπ' αριθμ. 14053/ΕΥΣ1749/27-3-2008, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά.

Οι επιτόπιες επαληθεύσεις, καθώς και οι έλεγχοι, συνίστανται στην επαλήθευση της παράδοσης των συγχρηματοδοτούμενων υπηρεσιών και της πραγματοποίησης των δαπανών, που δηλώνουν οι δικαιούχοι, σύμφωνα με τους όρους της απόφασης ένταξης των πράξεων, καθώς και τη συμμόρφωση των εμπλεκόμενων φορέων με τους κοινοτικούς κανόνες καθ' όλη την περίοδο υλοποίησης του συνολικού προγράμματος, οι οποίοι βασίζονται στο εγκεκριμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ καθώς και την Υπουργική απόφαση του Συστήματος υπ' αριθμ. 14053/ ΕΥΣ 1749/27.03.08 (ΦΕΚ540 Β), όπως ισχύει.

Άρθρο 14
Τήρηση όρων πληροφόρησης και δημοσιότητας

1. Για λόγους διαφάνειας, βάσει του άρθρου 7 του Κανονισμού (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής, ο κατάλογος των δικαιούχων του παρόντος προγράμματος (με αναφορά στον κατάλογο των δικαιούχων, στην ονομασία της πράξης και στο ποσό της δημόσιας χρηματοδότησης που χορηγείται στην πράξη) δημοσιοποιείται στην ιστοσελίδα www.espa.gr. Τα ονόματα των συμμετεχόντων στην πράξη δεν δημοσιοποιούνται.

2. Σε κάθε περίπτωση δημοσιοποίησης/δημοσίευσης των πράξεων, εκ μέρους του ΟΑΕΔ, γίνεται μνεία για την συμμετοχή στη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικότερα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και του Ελληνικού Δημοσίου και ειδικότερα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» 2007-2013.

3. Όλοι οι φορείς της πράξης αποτελούν ουσιαστικούς συντελεστές διάχυσης της πληροφορίας στους/ στις ωφελούμενους/ες και, υπό την έννοια αυτή, χρησιμοποιούν, ορθολογικά, κάθε πρόσφορο μέσο που θα συμβάλλει στη διαφάνεια και στην απόκτηση χρηστικής πληροφορίας από τον πληθυσμό στόχο.

4. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς είναι υποχρεωμένοι να τηρούν και να καταθέτουν στοιχεία φυσικού αντικειμένου βάσει του Παραρτήματος XXIII σύμφωνα με τα αναγραφόμενα στον Κανονισμό (ΕΚ) 1828/2006 της Επιτροπής της 8ης Δεκεμβρίου 2006, βάσει των οδηγιών της Ειδικής Υπηρεσίας και τις απαιτήσεις των πράξεων.

Τα εν λόγω στοιχεία αφορούν:

• Καθεστώς των ωφελούμενων στην αγορά εργασίας πριν την ένταξη τους στο πρόγραμμα
• Σε ηλικιακά δεδομένα των ωφελουμένων
• Σε δεδομένα για ευάλωτες ομάδες ωφελουμένων
• Στο μορφωτικό επίπεδο ωφελουμένων

Όλοι οι φορείς υποχρεούνται να τηρούν αρχείο των δράσεων δημοσιότητας που υλοποιούν, ως προς το φυσικό και το οικονομικό τους αντικείμενο.

Σε κάθε περίπτωση, ο ΕΦΔ, σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού», επιμελείται τρόπους κωδικοποίησης της δημοσιοποίησης των ωφελουμένων ώστε να τηρείται πάντα η διάταξη περί μη δημοσιοποίησης των ονομάτων των ωφελουμένων από δράσεις που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΚΤ.

Οι Δικαιούχοι υποχρεούνται στην τήρηση των απαιτήσεων των Κανόνων Πληροφόρησης και Δημοσιότητας.

Άρθρο 15
Τελικές διατάξεις

Λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος εξειδικεύονται περαιτέρω με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΟΑΕΔ μετά την έγκριση της οικείας Διαχειριστικής Αρχής.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 3 Δεκεμβρίου 2012

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΑΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ